Zicht risico-en verzekeringsadviseurs.
2012-11-30 16:17:33 UTC
Heb een brief ontvangen van Zicht risico- en verzekeringsadviseurs
waarin staat dat ik via hun een of meerdere schadeverzekeringen heb
afgesloten en dat er een zekerheidscheck moet worden uitgevoerd op die
verzekeringen om te kijken of deze nog goed aansluiten bij mijn
huidige persoonlijke situatie.
Er wordt gevraagd om de bijgevoegde antwoordkaart ingevuld terug te
sturen.
Op die antwoordkaart worden twee keuzes gegeven: of je wel of niet
gebruik wil maken van de zicht zekerheidscheck.
Het probleem is nu: ik heb nog nooit van zicht gehoord: ik ken ze niet
eens.
Ik heb ook naar mijn verzekeringen (inboedelverzekering,
bromfietsverzekering, uitvaartverzekeringen ) gebeld en die zeggen
allemaal dat ze zicht niet kennen en dat ze er niets mee te maken
hebben.
In de brief staat ook dat zicht onderdeel is van dezelfde groep als
nationale nederlanden, toch zegt nn, waar ik uitvaartverzekeringen
heb, dat ze zicht niet kennen.
Ik vertrouw dit zaakje dus niet.
Toch kan ik in google niet vinden of het oplichters zijn of zoiets.
Wat kan ik hier het beste mee doen?
Kent iemand hier zicht?
NIEUWSGROEPLEZER
2012-11-30 17:24:25 UTC
"J" schreef in bericht news:***@4ax.com...

[...]

Schrijf aub het woord zicht met een hoofdletter, dan weten de lezers van
deze nieuwsgroep dat je het over Zicht hebt:
https://www.zichtadviseurs.nl/particulier/producten
Jawade
2012-11-30 19:37:38 UTC
Post by NIEUWSGROEPLEZER
Schrijf aub het woord zicht met een hoofdletter, dan weten de lezers van
https://www.zichtadviseurs.nl/particulier/producten
Voeg svp > tekens toe aan de quote, dan weten lezers dat dat de quote
betreft.
--
Met vriendelijke groeten, Jawade. http://jawade.nl/
hosts file manager, HexEditor, Diskeditors + MBR-rebuilder, POP3lezer,
Consolefilebrowsers, Kalender, USB-stick tester, Webtellers en IP-log.
Piet Beertema
2012-11-30 17:36:35 UTC
Post by J
Toch kan ik in google niet vinden of het oplichters zijn of zoiets.
Wat kan ik hier het beste mee doen?
Kent iemand hier zicht?
Hoe moeilijk kan googelen zijn?
De eerste de beste treffer is al raak:
https://www.zichtadviseurs.nl/particulier/over_zicht
Lees eens wat er onderaan staat...

-p
Rob
2012-11-30 17:41:33 UTC
Post by Piet Beertema
Post by J
[...]
"Zicht is onderdeel van dezelfde groep als Nationale-Nederlanden"

Waarschijnlijk ook oplichters dus... net als NN.
Adivino Siempre
2012-11-30 18:02:45 UTC
Post by Rob
Post by Piet Beertema
Post by J
[...]
Als je het zo bekijkt heb je maar twee opties. Niet verzekeren of een
doe het zelf verzekeraar kiezen. Dan kom je meestal uit bij de Achmea
groep. Of dat nou zo verstandig is?
--
No trees were killed in the sending of this message; however a large
number of electrons were terribly inconvenienced.
2012-12-04 15:00:14 UTC
Post by Rob
"Zicht is onderdeel van dezelfde groep als Nationale-Nederlanden"
En als ik naar nationale-nederlanden bel kennen ze daar Zicht helemaal
niet.
Rob
2012-12-04 15:13:18 UTC
Post by J
Post by Rob
"Zicht is onderdeel van dezelfde groep als Nationale-Nederlanden"
En als ik naar nationale-nederlanden bel kennen ze daar Zicht helemaal
niet.
Dat zou kunnen. Misschien moet je naar de groep bellen waar
NN onder valt. Was dat niet ING?
2012-12-04 15:29:36 UTC
Post by Rob
Was dat niet ING?
Volgens mij wel ja.
Piet Beertema
2012-12-04 15:27:47 UTC
Post by J
Post by Rob
"Zicht is onderdeel van dezelfde groep als Nationale-Nederlanden"
En als ik naar nationale-nederlanden bel kennen ze daar Zicht
helemaal niet.
En wie heb je daar gesproken? De directeur of iemand van het bestuur?
Anders is de kans buitengewoon klein dat je iemand hebt gesproken die
weet *van welke groep* Nationale Nederlanden deel uitmaakt, laat staan
welke bedrijven er nog meer van die groep deel uitmaken.

-p
2012-12-04 15:34:40 UTC
On Tue, 04 Dec 2012 16:27:47 +0100, Piet Beertema
Post by Piet Beertema
En wie heb je daar gesproken? De directeur of iemand van het bestuur?
Een gewone medewerker.
bestweter
2012-12-04 21:16:50 UTC
Post by J
Post by Rob
"Zicht is onderdeel van dezelfde groep als Nationale-Nederlanden"
En als ik naar nationale-nederlanden bel kennen ze daar Zicht helemaal
niet.
Kreeg gisteren via Zicht een leuk bedragje aan schadeuitkering op min
rekening.

Overigens:
In de registers van De Nederlandsche Bank (www.dnb.nl) staat Zicht als
volgt geregistreerd:

Vergunningnummer: 12017107

Statutaire naam: Zicht B.V.

Handelsnaam:

Zicht B.V., Athena, Athena Adviesgroep, Athena Assuradeuren, Athena
Houdstermaatschappij, Athena Hypotheken en Vastgoed, Census
Assuradeuren, Census Verzekeringen & Financiële diensten, Cantos
Financiële Diensten, Cantos-Malherbe, Cantos-Malherbe
pensioenconsultancy, Fondas Assuradeuren, Fondas Breda, Fondas Dongen,
Fondas Etten-Leur, Fondas Financiele Dienstverleners, Fondas Goirle,
Fondas Hypotheken, Fondas Roosendaal, Fondas transport, Fondas
Verzekeringen & Financiële Diensten, Fondas verzekeringen, pensioenen &
hypotheken, Midstaete Assuradeuren, Midstaete Makelaars, Midstaete
verzekeringen & Financiële Diensten, Malherbe de Juvigny Assurantiën,
Malherbe de Juvigny Beheer, Malherbe Groep, MiXZ Adviesgroep, MiXZ
Assuradeuren, MiXZ BHW Financiële Diensten, MiXZ Consultancy, MiXZ
Hoogewier + Hoogenraad, MiXZ Kervezee + Schotte, MiXZ KSA + Langezaal,
MiXZ Langezaal + Van Strien, MiXZ Maasdijk, MiXZ Pensioenconsultancy,
MiXZ Rijswijk, MiXZ Rijswijk + Noordwijk, MiXZ Verzekeringen +
Financiële Diensten, MiXZ Westland, Noordborgh Assuradeuren, Noordborgh
EB-Alert, Noordborgh Purmerend, Noordborgh Verzekeringen & Financiële
Diensten, Noordborgh Verzekeringsadviseurs, Ridderpoort, Ridderpoort
Hypotheken, Ridderpoort Risk-Management, Ridderpoort Verzekeringen &
Financiële Diensten, Salix, Salix Assuradeuren, Salix Assurantiën, Salix
Assurantiën Nijverdal, Salix Pensioenconsultancy, Salix Verzekeringen &
Financiële Diensten, Salix verzekeringen, pensioenen & hypotheken,
volgen, Westra Hoekzema Adviesgroep, Zuidstaete, Zicht, Van den Berk
financieringen/assurantiën, Kema van den Berk/Kema, Zicht, risico- en
verzekeringsadviseurs, Zicht B.V., KEMA financieel adviseurs,
Zichtadviseurs, Zichtadvies, Kema van den Berk/Berk, Kema van den Berk
praktijkadviseurs

Plaats: 'S-HERTOGENBOSCH

Land: Nederland

KvK: 27093787

2012-12-04 14:57:22 UTC
On Fri, 30 Nov 2012 18:36:35 +0100, Piet Beertema
Post by Piet Beertema
Hoe moeilijk kan googelen zijn?
https://www.zichtadviseurs.nl/particulier/over_zicht
Ja, die officiele website heb ik ook gevonden.
Ik zocht eigenlijk meer webpagina's waarop de reputatie van deze
adviseurs beschreven wordt.
-p
Linea Recta
2012-11-30 18:43:49 UTC
Post by J
[...]
Een dergelijke "zekerheidscheck" is doorgaans bedoeld om je premie te kunnen
verhogen. Indien je dus liever meer wilt betalen, dan zou ik zeker van die
zekerheidscheck gebruikmaken :-))
--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
Tom
2012-11-30 19:03:34 UTC
Post by J
[...]
Dan ben je toch gauw klaar als je ze niet kent? Ding in de prullenbak en
lekker een bakkie koffie voor jezelf zetten.

Tom.
Piet Beertema
2012-11-30 20:03:33 UTC
Post by Tom
Post by J
[...]
Alleen is "koffie zetten" tegenwoordig zo'n complexe cult
(of zo je wilt: kul) geworden dat zo'n zekerheidscheck een
stuk eenvoudiger is. ;-)

-p
Tom

(van de Nespresso)
2012-12-04 15:29:28 UTC
Post by Tom
Dan ben je toch gauw klaar als je ze niet kent? Ding in de prullenbak
Zou dat de verstandigste optie zijn?
Post by Tom
en
lekker een bakkie koffie voor jezelf zetten.
Ik lust geen koffie...