Schadevrije jaren niet mee naar nieuwe autoverzekering
Linea Recta
2013-04-06 18:11:16 UTC
http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/zaterdag-in-kassa-schadevrije-jaren-niet-mee-naar-nieuwe-autoverzekering/
Ik heb daar wel een zijdelingse vraag over. Ik heb jaren met een
bedrijfsauto
gereden, waarmee ik ook prive reed. Dat is over gegaan en ik heb toen
weer
zelf een auto gekocht. Bleek dat ik geen noclaimkorting kreeg. Dat klopt
toch
ook niet?
Zo verdient de verzekeringsmaatschappij meer, dus het klopt wel. Of dacht
je dat het filantropische instellingen waren die er een fluit om geven wat
jij 'fair' vindt?
Welnee, ze willen gewoon je poen, en liefst zo veel mogelijk. Klopt als
een bus.
Ja, een dief ook. Dat was vroeger het verschil tussen diefstal en "zaken
doen".
--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os
Adivino Siempre
2013-04-08 09:25:54 UTC
Post by Linea Recta
[...]
Ik ben destijds (2006) in overleg gegaan met een verzekeraar. Ik had
toen ook geen schadevrije jaren omdat ik 30 jaar in leaseauto's en
bedrijfsauto's had gereden. Na goed onderhandelen kreeg ik toch de
maximale noclaim! Het kan echter goed zijn dat daar momenteel geen
verzekeraar meer voor te vinden is. Maar om dat diefstal te noemen vind
ik wel wat te ver gaan. Er zijn toch regels voor en elke verzekeraar
mag de keuze maken om die al of niet toe te passen.
--
Adivino Siempre
Adivino Siempre