'Anderzorg' en dergelijke: is dat iets?
Massimo
2009-12-08 11:52:58 UTC
Hallo,

Nu, tegen het einde van het jaar, zie je steds meer aanbiedingen van
zorgverzekeraars die goedkoper zouden zijn.
Zo is daar bijvoorbeeld de 'Anderzorg' van Menzis. Heeft hier iemand
al eens onderzocht of dat echt de moeite kan zijn en in hoeverre deze
verzekering eventueel afwijkt van reguliere duurdere verzekeringen?

Groet,

Massimo
Dolf
2009-12-08 14:07:56 UTC
Post by Massimo
[...]
Zit er 5 jaar, vlotte respons en 3% korting als je de
premie voor 1 jaar wilt betalen.
Korrekte afwikkeling van zaken.
Ik zie, als vrijgezel, geen afwijikingen t.a.v. de andere.
Mijn premie basis+tand voor 2010 onder 100 euro/mnd.
Dit is eklusief die 3% korting.

mvg Dolf
Joyce Maier
2009-12-08 15:48:10 UTC
Post by Dolf
Post by Massimo
[...]
Ik, ook alleenstaand, zit er drie jaar en ik heb ook geen enkele reden tot
klagen. Ik heb alleen de basisverzekering, met ingang van 1 januari 83 euro.

--
Joyce Maier
www.beethovensite.eu
Massimo
2009-12-09 03:59:47 UTC
Post by Joyce Maier
Post by Dolf
Post by Massimo
[...]
Dank voor je reactie Joyce, maar alleen een basisverzekering kan ik
voor die prijs ook elders wel krijgen. Ik heb nu een
basis+aanvullende+tandverzekering bij Agis (tarief 2010!) voor
E.134,00 wat natuurlijk wel erg hoog is. Basis is 96,00.
(ben ook alleengaand)

Massimo
Massimo
2009-12-09 03:54:26 UTC
Post by Dolf
Post by Massimo
[...]
Dat lijkt dus o.k.
Post by Dolf
Mijn premie basis+tand voor 2010 onder 100 euro/mnd.
Maar je hebt dus geen aanvullende verzekering, behalve voor de
tandarts?
Massimo
Dolf
2009-12-09 10:02:12 UTC
Post by Massimo
Post by Dolf
Mijn premie basis+tand voor 2010 onder 100 euro/mnd.
Maar je hebt dus geen aanvullende verzekering, behalve voor de
tandarts?
Helemaal goed, ben ook een dagje ouder, maar heb heel veel
gevoel voor humor en daar blijf je gezond bij....;-))
Want je lacht je toch te barsten in de nieuwsgroepen etc etc?

Ik ga voor 2010 Euro 1.146,54 netto betalen.
Bruto is het 1.182,00 per jaar zonder die korting.

Voorwaarden op www.anderzorg.nl enne .....nee geen mede eigenaar.
Herinner je Roger van Boxtel nog...nog...nog...?
Da's de tegenwoordige touwtjes_trekker.

Groet
Dolfinario, wastienievanome Toon Hermans?
unknown

Tom
2009-12-08 21:16:39 UTC
Post by Massimo
[...]
Het basispakket is natuurlijk niet anders dan de basispakketten van andere
verzekeraars, dus neem de goedkoopste. Anders wordt het bij een combinatie
met aanvullende verzekeringen.

Tom.
Massimo
2009-12-09 04:01:39 UTC
Post by Tom
Post by Massimo
[...]
Ja Tom,als het zo eenvoudig was... Alleen op een basisverzekering gaat
echt niet. Ik ben al een dagje ouder en heb chronisch astma. En de
tandarts moet ook betaald.

Massimo
Tom
2009-12-09 08:40:23 UTC
Post by Massimo
Ja Tom,als het zo eenvoudig was... Alleen op een basisverzekering gaat
echt niet. Ik ben al een dagje ouder en heb chronisch astma. En de
tandarts moet ook betaald.
Massimo
Dan komt het aan op slimme combinaties. Misschien geeft de vergelijkingssite
www.independer.nl uitsluitsel over de 'meeste kwaliteit voor de minste
kosten'.

Tom.
unknown
2009-12-30 00:52:43 UTC
Post by Massimo
Ja Tom,als het zo eenvoudig was... Alleen op een basisverzekering gaat
echt niet. Ik ben al een dagje ouder en heb chronisch astma. En de
tandarts moet ook betaald.
Massimo
Wat krijg je in de aanvullende verzekering voor je astma betaalt? Mijn
puffers vallen onder de eigen risico (basisverzekering), daarboven worden ze
vergoed. Het lijkt me dat een aanvullende verzekering voor astma zinloos is.
Ik heb wel eens lichttherapie etc gehad voor exzeem maar ook dat valt
eigenlijk allemaal onder de basis. Tandartsverzekering heb ik wel.
Aanvullende niet meer.
Massimo
2009-12-30 10:24:38 UTC
Post by unknown
Post by Massimo
[...]
?? Dit vind ik niet helemaal duidelijk. Wat onder je eigenrisico valt
is toch niet eenduidig te benoemen? Ik neem aan dat niet alleen
astma-medicijnen in aanmerking komen voor zelf betalen via het
eigenrisico. Je gebruikt vast ook andere diensten/medicijnen die onder
het eigenrisico vallen. Onder het eigen risico valt vanaf het begin
van het (verzekerings)jaar toch *elk* medicijn dat je gebruikt tot het
bedrag van het eigen risico bereikt is? Niet alleen je anti-astma
medicijnen.

Stel dat je eigen risico E.250 is (weet het even niet) en je hebt tot
het bereiken van dit bedrag voor E.150,00 aan astma-medicijnen
gebruikt en voor E.100,00 andere medicijnen dan kan je niet stellen
dat al je astma medicijnen onder het eigen risico vallen.